Wednesday, 28 December 2011

Hah! da bocor rahsia ko !

Assalamualaikum and hello !

"Hah , da bocor da rahsia adik ! Kenape tak ngaku !,,," kate mak kepada adik ... "Hah ! kate nak berlajar la konon,,,tapi asal mak nampak kamu bertext ngan kawan ..".kate mak kepada kakak ==" .."Hah ! kamu tngah buat ape tuyh nak ngorat anak dara jiran kita ker....!" kata mak kepada abang .. :O

Senarai kat atas nih bukn sifat2 keluarge sye xD .. tapi cume nk tau je ntah prangai kat atas nih same ngan perangai kat keluarga kamu xD .. Mak selalu menengking kite,selalu memarahi kita,,membebel dekat kita and so on .. tapi kite jawab ape -->"kejap la mak !".."eee mak nie ! bisingla !"..."kejap la mak !"..."bosan la dapat mak macam nie..!" .. cra nie kan kita menjawab dengan mak kita kan??!

Ye.. spe p0n prnah ckp ckp salah satu dari jawapan tuyh..tapi kadang2 buat kerja tak ikhlas xD .. tapi saya selalau sediyh tengok mak saya kena menampung kita ! :( jangan tanya "ayah takda ker?" kite malaz nak jawab ><  

Baca ayat-ayat berikut dan sapu atas ubun-ubun anak sambil berniat dan berdoa kepadaNya apa yang kita hajatkan. Boleh juga amalkan bila nak beri anak minum air, baca ayat-ayat tu tiup-tiup pada air. Tujuannya seperti yang disebut di ataslah, supaya anak-anak jadi orang baik, soleh, lembut hati, dengar cakap mak ayah, taat perintah Tuhan dan sebagainya.
1.Surah Al-Fatihah (1 kali)2.Ayat kursi (1 kali)3.Surah al-Insyirah (1 kali)4.Surah Toha ayat 1 hingga 7 (1 kali)5.Dipetik dari:Anakkusayang.com

Okla guys smpai sni jela kite p0st untuk ari nie bubye :)

Hepy-Hepy La Slalu Yek ^^ !

0 comments:

Post a Comment